Czerwony kamień z antypodów ~ Hawke’s Bay Greyrock Pinot Noir 2014 z Biedronki

Drugie wino z biedronkowej oferty ze stajni Greyrock, tym razem czerwone, do kompletu z białym Sauvignon Blanc. Podejrzewam, że ten, kto jeszcze go nie sprawdził, spokojnie znajdzie jeszcze niedobitki tego topniejącego jak arktyczne lodowce rzutu, dlatego przypuszczam, że moja recenzja jeszcze się nie zdezaktualizowała. Jednak dziś widziałam w Biedrze już przecenione kilkanaście ostatnich butelek – teraz kupicie je za 24,99 zł (cena regularna wynosiła 29,99 zł). Sceptycznie podchodziłam do wina zrobionego w najcieplejszej części Nowej Zelandii ze szczepu Pinot Noir, lubiącego raczej chłodniejsze klimaty. A byłam mile zaskoczona.

Hawke’s Bay Greyrock Pinot Noir 2014

Hawke’s Bay Greyrock Pinot Noir 2014

Prawidłowo przejrzysty, rubinowy pinot pachniał równie przejrzyście – dojrzałymi wiśniami i odrobinę malinami, takimi prosto z krzaka. Do tego dobra kwasowość, średnie taniny i nadające elegancji kwiatowe tło. Koniecznie musicie dobrze schłodzić to wino, żeby wyczuć te same wisienki i malinki. Finisz ciekawy i przypominający mi trochę pastylki do ssania „Tymianek i podbiał”, pamiętacie ten smak? Mama mi go dawała, kiedy miałam problemy z gardłem.

Na stronie producenta doczytałam, że parcela, na której wespół z Sauvignon Blanc i Chardonnay rośnie zimnolubny Pinot Noir, położona jest na żwirowym tarasie, 100 metrów wyżej od reszty winnic i nieco dalej w głąb lądu. Dzięki temu zachowany jest odpowiedni poziom kwasowości i świeżość aromatów zamiast dżemowatej słodyczy, jakiej możemy doświadczyć w przypadku niektórych pinotów z, dajmy na to, ciepłych regionów Chile. Tak więc całkowity brak dżemu i memły zaoferuje Wam ten czerwony Greyrock. Macie za to urzekającą prostotę i świeżość dojrzałych czerwonych owoców. Czy przecenione, czy jeszcze nie, warto zgarnąć to wino i zakąsić je jakąś dobrą wędliną, bo odruch przeżuwania macie gwarantowany.

Oczy: rubinowe, przejrzyste

Nos: wiśnie, maliny

Usta: wiśnie, maliny, pastylki tymiankowo-podbiałowe, dobra kwasowość, średnie taniny

Ogólna ocena: 5/5

Skomentuj

