??? ~ Vespral Gran Reserva Terra Alta DO 2007 z Lidla

Miałam nadzieję, że siedmioletni kupaż tempranillo i cabernet sauvignon z Hiszpanii będzie aksamitnie taniczny, z uspokojoną kwasowością i jakimiś delikatnymi ciemnymi owocami. Zresztą, przeglądając umiarkowanie pozytywne recenzje innych roczników Vesprala Gran Reservy spodziewałam się czegoś co najmniej prostego i przystępnego. A tu psikus – ani prosto, ani przystępnie nie było. Na szczęście strata 13,90 zł nie zabolała, jednak rumieniec, jakim się spłoniłam w sytuacji towarzyskiej zapamiętam na długo. Oczywiście okazja nie była zbyt zobowiązująca – ot, zwykłe niskobudżetowe posiedzenie przy filmie, no ale bez żartów.

Vespral Gran Reserva Terra Alta DO 2007

Vespral Gran Reserva Terra Alta DO 2007

Najpierw wino pooddychało kilkanaście minut. Mimo to, nie uleciał z niego nieznośny zapach mocnego, domowego wina, niekoniecznie z winogron. Rozlałyśmy Vesprala do kieliszków, pracowicie nimi kręcąc co jakiś czas, żeby jak najlepiej je napowietrzyć, trwało to całkiem długo. Jednak zapach cały czas nie ustępował. Zrobiwszy łyka, poczułam głównie alkohol i owoce w wydaniu konfiturowym. Wino miało prawo być ciężkie ze względu na starzenie w beczce, ale tutaj punkt ciężkości padł na alkohol – zjawisko przeze mnie zupełnie nie zrozumiałe szczególnie, że nieraz piłam hiszpańskie wina w podobnej cenie i nie było aż tak źle.

Być może miałam pecha i trafiłam na nieudaną butelkę. Być może cała reszta w moim Lidlu była w porządku – tego nie wiem i raczej już nie chcę sprawdzać. W tym miejscu zawsze piszę o charakterystyce regionu – niech tradycji stanie się zadość. Apelacja Terra Alta leży w pobliżu wschodniego wybrzeża Hiszpnii, na południe od Katalonii i owiewana jest z jednej strony przez wiatry znad Morza Śródziemnego, z drugiej strony zaś przez masy powietrza z głębi Półwyspu Iberyjskiego. Klimat jest kontynentalny, z gorącymi latami i mroźnymi zimami. Gleby są zróżnicowane, jednak przeważają wśród nich wapienie. Udają się tam zarówno białe, jak i czerwone wina – tradycyjne garnacha (czerwona i biała), macabeu, parellada, czy samsó, a także międzynarodowe szczepy. Nie tracę więc nadziei i szukam dalej przyzwoitych Hiszpanów.

Oczy: ciemnorubinowe, nieprzejrzyste

Nos: alkohol, wino domowe

Usta: alkohol, konfitura, ciężkie

Ogólna ocena: 1/5

2 uwagi do wpisu “??? ~ Vespral Gran Reserva Terra Alta DO 2007 z Lidla

    • Piłam je lekko schłodzone i dobrze napowietrzone, chociaż karafki nie użyłam. Możliwe, że to był podstawowy błąd, ale możliwe, że trafiłam na felerną butelkę, bo wino było nieznośnie ociężałe.

Skomentuj

