Francja z Czech, Czechy z Francji ~ Mucha Exclusive Sekt Chardonnay Brut

Na kontretykiecie tego musującego wina widnieją napisy w kilku językach głoszące, że zostało ono wyprodukowane we Francji – i ostatecznie temu zapisowi wierzę. Zupełnie zmylił mnie dominujący na butelce język czeski, jak i niespójne informacje w Internecie. Jedno natomiast było pewne: bardzo się cieszyłam, że wreszcie, po kilku miesiącach czekania na odpowiednią okazję, otworzyłam to wino opatrzone dziełem malarza, którego uwielbiam. Muchę kupiłam jeszcze podczas Kocham Wino Festu zeszłej jesieni za około 35 zł. Nadal jest do zdobycia w kilku sklepach internetowych za cenę oscylującą wokół tej kwoty.

Mucha Exclusive Sekt Chardonnay Brut

Mucha Exclusive Sekt Chardonnay Brut

Okazja do zdegustowania wreszcie się nadarzyła i wypiłyśmy Muchę wespół z A. w towarzystwie obłędnych krewetek przyrządzonych według tego przepisu. Jasno-żółte wino, jak na mój gust, aż tak obłędne nie było, jednak fan feerii wyraźnych owocowych zapachów i smaków będzie jak najbardziej usatysfakcjonowany. Wywąchałam więc wanilię i delikatnego melona (być może też zapowiadane na kontretykiecie banany, ale nie jestem pewna). W ustach ponownie melon, do tego brzoskwinia i wreszcie tego lekka wanilia na finiszu, który przez całkiem długi czas buzował i szczypał wesołymi bąbelkami. Jako fanka mineralnych, krzemiennych wręcz białych win, zarówno musujących, jak i spokojnych, daję owocowej Musze 4/5. Co do ceny nie mam żadnych zastrzeżeń, czy raczej nie będę marudzić, że mogłaby być z 5-10 złotych niższa – niestety, nie mieszkamy we Francji. Nie mieszkamy nawet w Czechach.

No dobrze, nie narzekajmy. Teraz trochę wiedzy, ale tylko trochę – zaskakująco mało. Mucha Sekt została zrobiona gdzieś we Francji, jednak pod egidą czeskiej firmy Soare, która jest dystrybutorem tego wina. I tyle informacji byłam w stanie znaleźć. Czy ktoś wie coś więcej? Pomocy! Tak, czy inaczej – bardzo warto mieć w zapasie taką smakowitą „imitację szampana”. Jak na imitację jest bardzo dobrze.

Oczy: jasnożółte

Nos: wanilia, melon

Usta: melon, brzoskwinia, wanilia, świeże

Ogólna ocena: 4/5

Skomentuj

