Bąbelki po raz pierwszy ~ Villa Conchi Cava Brut Selección z Biedronki

Wina musującego jeszcze na moim blogu nie opisywałam, a Mucha Sekt kupiona na Kocham Wino Feście nadal czeka na otwarcie w doborowym towarzystwie, na przykład krewetek. Dziś natomiast słów parę o opatrzonej etykietą w modnym turkusowym kolorze hiszpańskiej cavie Villa Conchi, która wzbudziła moje zaufanie, stojąc na półce w Biedronce. Kosztowała 19,99, więc stwierdziłam, że za taką cenę powinno być po prostu smacznie. A ja w ostatnim czasie mam wielkiego smaka na bąbelki. Poza tym zachęcił mnie zestaw klasycznych dla cavy szczepów – macabeo (30%), xarello (30%), parellada (30%) – do którego dodano chardonnay (10%).

Villa Conchi Cava Brut Selección

Villa Conchi Cava Brut Selección

I było smacznie. Słomkowa w kolorze cava pachniała białymi kwiatami i muszkatem, podkręconymi przez świeże owoce egzotyczne. Podobnie w ustach, zbombardowanych przez mnóstwo żywotnych bąbelków, wyczuwałam muszkatowo-mączny smak przy wyraźnej, owocowej kwasowości. Alkohol praktycznie nie był wyczuwalny. Całkiem długo czułam przyjemne mrowienie na języku.

Wino powstało w hiszpańskiej Katalonii, w gminie Vila-Rodona w Tarragona, gdzie króluje gorący śródziemnomorski klimat, dopieszczony morską bryzą. Gleby są tam przeważnie aluwialne, gliniaste i bogate w żelazo, co wpływa na koncentrację smaków w winach. Z mojego krótkiego dochodzenia wynikło, że producentem jest winiarnia Cellers de l’Arboç (strona w budowie/przebudowie), należąca do dużej grupy niezależnych winiarzy ARAEX.

Bardzo warto spróbować – zupełnie uczciwa jakość za niecałe 2 dyszki. Czekają Was całkiem eleganckie smaki i przyjemna świeżość.

Oczy: słomkowe

Nos: białe kwiaty, muszkat, owoce egzotyczne, świeże

Usta: muszkat, wyraźna kwasowość

Ogólna ocena: 4/5

8 uwag do wpisu “Bąbelki po raz pierwszy ~ Villa Conchi Cava Brut Selección z Biedronki

  1. W Katowicach nie ma, ale podobnie jak w Kórniku, jest kilka staroci. Boję się, że jak dojadę w końcu do B-S, to będzie po ptakach.

Skomentuj

