Dobra butelka na wazon ~ Dolci Momenti Alb Demidulce Muscat

Taką konstatację wyraziła moja siostra cioteczna, kiedy w Boże Narodzenie postawiono nam to półsłodkie wino ze wschodniej Mołdawii. Butelka i etykieta doprawdy fikuśne, ale dałam szansę.

Dolci Momenti Alb Demidulce Muscat

Parę słów o miejscu wytwarzania tego wina. Producentem jest nowoczesna winnica Chateau Vartely, położona w równinnej okolicy w regionie Orhei (Orgiejów). Dorobek kulturowy tego regionu musi być bardzo bogaty ciekawy, jakkolwiek o winie nie można powiedzieć nic więcej, jak tylko to, że było słodkie i miodowe, choć nie pozbawione świeżości. Gdzie tam był, anonsowany przez kontretykietę, kwiat akacji, nie byłam w stanie wywąchać, bo nie pamiętam, jak pachnie akacja. Mimo to, lekko kwiatowy zapach dało się wyczuć.

Nie mogę powiedzieć, że mi to wino zupełnie nie smakowało, bo było lekkie i nieskomplikowane – piło się w zasadzie przyjemnie, serce mi nie krwawiło. Nie przeszkadzało nam ani w rozmowach, ani w graniu w moją nową grę planszową „Ankh Morpork”, którą wszystkim polecam – szczególnie fanom serii „Świat Dysku” Terry’ego Pratchetta. A wino? Za cenę oscylującą wokół 20zł nie ma co spodziewać się finezji i bogactwa, tak więc z braku laku możecie postawić to raczej płaskie wino mało wybrednym znajomym, aby spełniło funkcję alkoholowego rozluźniacza.

Oczy: jasnożółte

Nos: białe kwiaty, miód

Usta: słodkie, świeże, miód

Ogólna ocena: 3/5

Skomentuj

