Nie narzekajmy! ~ Valtier Reserva Utiel-Requena D. O. P. 2007 z Biedronki

Już kiedyś piłam to biedronkowe „wino w kabaretce”, ale był to inny rocznik, który zupełnie mi wtedy nie smakował ze względu na nieznośną kartonowość, która nie znikała nawet w towarzystwie solidnych canelloni z wieprzowiną w sosie pomidorowym. Pamiętam, bo potrawa w wykonaniu A. była obłędna. Tym razem ten kupaż szczepów tempranillo i bobal nalano mi na rodzinnym obiedzie do pieczonej kaczki. Trochę się wystraszyłam, ale wrażenia były zgoła odmienne.

Valtier Reserva Utiel-Requena D. O. P. 2007

Valtier Reserva Utiel-Requena D. O. P. 2007

Wino już całkiem „stare”, ale nadal nieprzejrzyste ze względu na obecność intensywnie barwiącego bobala. Szczep ten stanowi 75% upraw w hiszpańskim regionie Utiel-Requena, charakteryzującym się wysoce przepuszczalną wapienną glebą. Co prawda można by się spodziewać, że na charakter przemysłowo produkowanego, taniego wina w największym stopniu ma wpływ technologia jego wytwarzania, jednak niewykluczone, że dzięki takiemu, a nie innemu rodzajowi gleb mamy do czynienia z w miarę zrównoważonym, po prostu smacznym trunkiem.

Wino pachniało śliwkami i czerwonymi owocami – wyczułam wiśnie i maliny. W zapachu nieco za mocno przebijał również alkohol, co było w zasadzie jedynym mankamentem. Smak już mniej owocowy, bo pierwszoplanową rolę odegrały potężne, beczkowe taniny i przyjemna „pikantność”, a dopiero potem odezwały się jeżyny, jagody i wiśnie. Oczywiście nie pijemy Valtiera solo. No, chyba, że ktoś lubi katować język taninami jak w mocnej, zimnej herbacie, czy soku z aronii. Jak już wspomniałam, podano mi je do lekko przyprawionej pieczonej kaczki. I mam wrażenie, że z tego typu tłustymi potrawami Valtier będzie smakował najlepiej. Mocna wytrawność i fajne owoce idealnie dopasowały się do rozpływającego się w ustach mięsa.

Na wino w takiej cenie nie ma co narzekać – podajmy je do treściwego, ale niezbyt mocno przyprawionego posiłku i będzie naprawdę smacznie.

Oczy: ciemne, nieprzejrzyste

Nos: śliwki, wiśnie, maliny, alkohol

Usta: taniny, beczka, „pikantne”, jeżyny, jagody, wiśnie

Ogólna ocena: 5/5

Skomentuj

