Zdrajca w bordowej szacie ~ Chateau Barrail Bordeaux 2012 z Biedronki

Biedronka dała szansę następnemu rocznikowi Chateau Barrail. Piłam kiedyś to z 2011, ale niezbyt wyraźnie zapisało się w mojej pamięci, zapewne ze względu na swoją całkowitą nieszałowość. W każdym razie postanowiłam do niego nie wracać. I cóż – ostatnio miałam okazję spróbować jego młodszego o rok brata.

Chateau Barrail Bordeaux 2012

Chateau Barrail Bordeaux 2012

Niech nie zwiodą Was nieprzeniknione bordowe ciemności tego zdrajcy za 13,95. Nie zapowiadają elegancji – wręcz przeciwnie. Bo, o ile delikatny, czerwonoowocowy zapach jest przyjemny, to smak całkowicie przekreśla szanse tego bordeaux. Na pierwszy plan wysuwają się jakieś warzywa, a potem jest już tylko wysoka kwasowość i mocne taniny.

Tak więc, o ile rocznik 2011 w miarę nadawał się do picia do obiadu, to w przypadku tej butelki będziecie wykręcać twarz. No, chyba, że to lubicie. Ja w każdym razie mam trudności w określeniu potrawy, z którą to wino stworzyłoby smaczny duet, o piciu solo już nie wspominając.

Oczy: ciemnobordowe, prawie nieprzejrzyste

Nos: delikatne czerwone owoce

Usta: warzywa, wysoka kwasowość, mocne taniny

Ogólna ocena: 1/5

6 uwag do wpisu “Zdrajca w bordowej szacie ~ Chateau Barrail Bordeaux 2012 z Biedronki

    • W Biedronce zdarzają się niestety nierowne partie win, co oznacza, że dwie butelki o takich samych etykietach mogą się znacznie różnić co do zawartości. Być może trafiłam na felerną butelkę.

  1. Dwie różne butelki, dwa różne roczniki (jedna butelka z oferty Biedronki 2013′) a wino tak samo obrzydliwe. Jeśli ktoś chce poznać Bordoskie wina, to zapoznanie go z tym produktem z pewnością sprawi, że nie będzie chciał dłużej ciągnąć tej znajomości. Przerażająco nierówne, miszmasz na języku, zapach nudny i mało intensywny, tylko kolor zachęcający. Jeszcze widziałem to wino u Owada niedawno, więc jeśli ktoś to jeszcze czyta, to omijać szerokim łukiem.

Skomentuj

